Artykuły informacyjne
Internet zapewnia szybki i nieskrępowany dostęp do informacji. Wyszukiwarki treści działają błyskawicznie i odnajdują potrzebne informacje w dosłownie milisekundach. Problemem w obecnym czasie może być nadmiar informacji. Konieczna jest segregacja treści i streszczenia tego, co gdzie się znajduje. Jednakże i te treści muszą być odpowiednio uporządkowane, aby dostęp do nich był łatwy i szybki. Prezentowane opisy reklamujące strony internetowe umieszcza się na specjalnych stronach, które pełnią rolę przewodnika po internecie i miejscach wartych zwiedzania. Takie artykuły informacyjne segregowane są według tematu i tak, jeśli prezentujemy stronę firmy oferującej usługi budowlane, to powinniśmy wpis umieścić w kategorii budownictwo. To jednak dość ogólna kategoria i ktoś, kto szuka informacji o wyposażeniu wnętrz powinien kierować się do kategorii dom i wnętrze. Ścisła kontrola artykułów opisowych jest konieczna, aby informacje nie były nadmiernie powielane i nie przerodziły się w nachalny spam. Moderowanie artykułów nie zajmuje administratorom dużo czasu, a utrzymuje treści na wysokim poziomie. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że zadbane strony informacyjne, jak choćby ArtEteria, są naturalną podporą dla algorytmów wyszukiwarki, która działa z opóźnieniem i nowe strony internetowe nie są widoczne w wynikach wyszukiwania w sposób, jaki byśmy sobie życzyli. Częste odwiedzanie stron reklamowych pozwala na orientowanie się, co się pojawia nowego w sieci. Inaczej mówiąc – chcesz być na topie? Interesuj się, co w Sieci słychać. Większość tego typu witryn to ogólnotematyczne zbiory różnego typu artykułów reklamowych, jednak zdarzają się branżowe portale, jak na przykład seo Budownictwo, które specjalizuje się w recenzjach stron budowlanych, galerii dekoracji, wyposażenia wnętrz, remontów mieszkań, przedstawia ofertę mebli, etc, etc.