Co w necie słychać
W internecie można znaleźć już niemal wszystko. Od przepisów na babeczki po produkcję bomby jądrowej we własnym garażu. Setki tysięcy for, poradników, informacji, gigabajty danych i ich ilość wciąż rośnie. Wirtualny świat jest już tak bujny, że wiele firm pracuje tylko i wyłącznie na przetwarzaniu i obróbce tego, co już w Sieci istnieje. Tysiące firm, agencji, zajmuje się profesjonalnym projektowaniem sklepów internetowych, w których kupimy co tylko dusza zapragnie. Sklepy internetowe z roku na rok zyskują coraz większe obroty i generują niemały dochód właścicielom. Pomimo kryzysu, jaki nas dopadł, reklama w Internecie ma się świetnie. Już dawno specjaliści od marketingu dostrzegli potencjał w Sieci. Reklama tradycyjna jest droga i mało skuteczna. Bloki reklamowe przerywające filmy nie wywołują zamierzonego efektu. Widz ma pod ręką pilota i już odruchowo robi z niego użytek w momencie pojawienia się pierwszej sceny reklamowej. Tym bardziej, że większości reklam nie da się oglądać. Są też takie, które oglądamy z uśmiechem na ustach, bo są dowcipne, pomysłowe i dobrze zrobione. Sposoby reklamowania w Internecie są tańsze (jeszcze) i skuteczne. Nie licząc spamu, sprytna reklama potrafi narobić zamieszania. Tym akurat zajmuje się marketing wirusowy, bywa wątpliwy moralnie, ale ujawnia potęgę Internetu. Wszelkim trendom, nowościom i nurtom opiera się pozycjonowanie stron. Ludzie korzystają z różnych stron, ale 97% Internautów korzysta z Googli w celu wyszukania potrzebnej informacji. Jeśli Twoja strona jest w TOP5, wygrałeś, jeśli niżej masz niewielkie szanse, a jeśli jesteś na drugiej stronie, to Cię nie ma. Potęga pozycjonowania jest ogromna. Dlatego też wiele firm wyspecjalizowało się w promocji i reklamie z silnym uwzględnieniem firmy Google.